Hvordan kommer jeg i gang?
E-læringsmaterialet skal først og fremmest udvikles internt eller tilkøbes af en ekstern virksomhed. Materialet kan selvfølgelig smides på interne systemer, som et intranet, men her vil du ikke kunne se eller udtrække relevant data. Der er stor værdi i at kunne se, hvem der har gennemført hvilke kurser og lignende.
Derfor er det en god ide at afvikle e-læring gennem et learning management system (LMS), hvor undervisningen kan blive formidlet til brugerne. Med et LMS-system har du fordelen af et større overblik over dine medarbejderes fremgang i deres uddannelsesforløb. Du vil kunne se hvor langt de er nået i kurset, deres samlede resultater og følge op, hvis der skulle være opstået en hindring i deres læring.
Den efterfølgende evaluering er også gjort nemmere, da alt data ligger klar til at blive aflæst. Du kan også trække data ud i dit ønskede format, hvis den skal bruges til en præsentation.
Med plan2learn som LMS system er det gjort nemt at bygge e-læringskurser. Her har du også muligheden for at kombinere klassiske fremmødekurser med e-læring til blended learning forløb. I plan2learn vælger du selv om du vil bruge færdigproducerede e-lærings-kurser eller dit eget materiale. En anden mulighed er, at dele dine kurser op i mindre bidder, bedre kendt som mikrolæring.