Onboarding

Onboarding på autopilot

Mange organisationer oplever udfordringer med onboarding ift. at sikre, at nye medarbejdere let får adgang til præcis det indhold, der er relevant og nødvendigt for netop dem. Ledere kan også have svært ved at holde styr på, hvor medarbejderne er i deres onboardingforløb.

Ved at gøre plan2learn til samlet kilde for læring, så vil du kunne bygge dine egne kurser, og sende læring til dine brugere ganske automatisk. Systemet sørger selv for journalisering, og dine ledere kan holde overblikket over undervisningsforløb i vores dashboard. Du sætter simpelthen organisationens onboarding på autopilot.

Øget trivsel

Nye medarbejdere er 58% mere tilbøjelige til at blive i organisationen i mere end tre år, hvis de har haft et struktureret onboardingforløb – og det gør en forskel.

Hurtigere værdi

Vellykket onboarding øger sandsynligheden for, at nye medarbejdere skaber værdi hurtigere. Faktisk kan det mindske tiden, indtil medarbejderen skaber værdi med op til 60%.

Automatisk administration

Med plan2learn har du mulighed for at sætte din onboarding på autopilot og samle alt relevant indhold til samlede forløb, som den nye medarbejder automatisk inkluderes i ved ansættelse.

Samlet platform for læring

Når du bruger plan2learn til opstarten af nye medarbejdere vil du kunne se frem til:

  • Kurser og læringsmaterialer samlet ét sted
  • Send automatisk de rette kurser til de rette brugere
  • Hold overblikket over enkelte medarbejderes forløb
  • Byg din egen e-læring, og skab et forløb, der holder brugerne engageret
  • Tilgå læring på alle devices – PC, tablet, mobil eller i Teams

Esbjerg Kommune har automatiseret deres onboarding

Med plan2learn har Esbjerg Kommune fået et fuldstændig automatisk onboardingforløb, der sørger for en blød opstart for nye medarbejdere og sparer kommunen for 1.200 timers arbejde årligt. Læs hvordan de formåede det i den fulde case.

Onboarding gjort lettere med plan2learn

  • Ansættelse

    Når medarbejderen oprettes i AD eller lønsystemet oprettes vedkommende automatisk i plan2learn. Herefter genkender systemet medarbejderens stilling, afdeling, ansættelsesdato mv. hvorefter systemet automatisk tilmelder medarbejderen til det gældende onboardingforløb for denne person.

  • Tilgang

    Når medarbejderen er tilmeldt onboardingforløbet modtages en automatisk mail med direkte link til afvikling. Herfra er medarbejderen ét klik fra afvikling af dokumenter, e-læring, tilmelding til kurser & ledersamtaler mv.

  • Opfølgning

    Lederen har let tilgængelig adgang til overblik over sine medarbejderes fremgang i onboardingforløbet inklusive udestående samtaler. Derudover kan lederen selv opsætte et personaliseret overblik samt sende påmindelser, til-og afmelde medarbejdere til kurser og møder mv.

Vil du høre mere?