Sådan afholder du en god jobsamtale

Om dette projekt

Få styr på jobsamtalen, hvad du skal sige, hvordan og hvad du i virkeligheden spørger om, med kurset her.

På kurset lærer du:
  • Hvordan du strukturerer en god jobsamtale
  • Hvordan (og hvorfor) du stiller dine spørgsmål
  • Hvordan du sikrer, at I vurderer kandidaterne ens
  • Hvordan du undgår at blive påvirket af dine egne bias
  • Hvordan du forbereder og gennemfører et samtaleforløb over én eller to runder
Beskrivelse

Jobsamtalen er kritisk for enhver leder. Der er meget på spil, det er afgørende at finde den rigtige til jobbet, og hele ansvaret hviler på dig som leder.

Men mange ledere er usikre på og mangler træning i, hvordan de forbereder og afholder en god jobsamtale – der sikrer, at I træffer den bedste beslutning for virksomheden.

I kurset her får du opskriften på den gode jobsamtale lige fra forberedelse, hvordan du strukturerer samtalen, og hvilke fælder du skal passe på, til hvordan du sørger for, at I evaluerer kandidaterne efter samme kriterier.

Marianne kortlægger samtalens forskellige faser og gennemgår spørgeteknikkerne, så du ikke blot ved, hvad du skal spørge om, men også forstår spørgsmålets bagvedliggende forklaring og rationale.

Du får en konkret guide til hele samtaleforløbet (både ved én samtale og to-delt forløb), så du bliver godt klædt på til at gennemføre en god jobsamtale, der sikrer det rigtige valg for virksomheden.

Kurset er målrettet dig, der ikke har så meget erfaring i at holde jobsamtaler og har brug for praktisk vejledning og gode råd – samt dig, der skal holde jobsamtale for første gang.

Forudsætninger

Det kræver ikke nogen særlige forudsætninger at se og få udbytte af kurset.

Kontakt os

Kategori
Ledelse
Udbyder
GoLearn