Find, skaf og fasthold nye kunder med influencer marketing

Om dette projekt

Vil du gerne nå ud til endnu flere potentielle kunder, især den gruppe der er svære at nå med traditionel markedsføring? Så skal du tage et kig på disciplinen influencer marketing”, og hvordan du kan bruge det til at skabe brand-awareness, engagement og øge din omsætning.

På kurset lærer du:

  • Hvad du egentligt kan opnå med denne kanal, og hvorfor det er værd at bruge influencer marketing i dit marketing mix
  • Hvilke faldgrupper der er, så du kan undgå mislykkedes influencer kampagner
  • Hvilke samarbejdmodeller der er bedst, i forhold til din målsætning for kampagnen
  • En step-by-step guide til, hvordan du kommer i gang, der er understøttet af konkrete eksempler
Beskrivelse

Flere og flere bruger influencer marketing som en del af deres marketing mix. – og med god grund. Fordi det er nemlig en unik mulighed for at nå ud til de kundegrupper der ellers er svære at ramme. Tag eksempelvis den yngre målgruppe, der ikke læser nyhedsmail og har installeret ad-blockers. De kan være rigtig svære at ramme med traditionelle kanaler, men de er ofte til at komme i kontakt med, hvis man laver et samarbejde med en dygtig og relevant influencer.

Katrine Lee Larsen har siddet på begge sider af bordet: Hun har selv haft en god forretning af at leve som influencer og blogger. Nu arbejder hun for Lunar Way, der netop benytter influencer marketing som en meget effektiv markedsføringskanal.

Katrine deler både resultater og key take-aways fra Lunar Ways kampagner og fylder på med de vigtige forudsætninger for at lykkes med din influencer marketing.

Forudsætninger

Kurset er til dig der ikke tidligere har arbejdet med influencer marketing og for dig der er begyndt at benytte influencers, men savner viden om hvordan du får optimalt udbytte af din indsats og måler på kampagnens resultater.

Det er dog vigtigt, at du er bekendt med SoMe – og forstår forskellene på de eksisterende forskellige platforme.

Kontakt os

Kategori
Marketing
Udbyder
GoLearn