Falck ønskede en ny platform til at håndtere deres store udbud af kurser. Efter skiftet til plan2learn har Falck strømlinet administrationen af sit kursusudbud, og sparer nu både tid og ressourcer i deres administration.
Falck ønskede en ny platform til at håndtere deres store udbud af kurser. Efter skiftet til plan2learn har Falck strømlinet administrationen af sit kursusudbud, og sparer nu både tid og ressourcer i deres administration.
Falck er en af Danmarks største kursusudbydere, og tilbyder en lang række kurser til eksterne kunder. Dette betyder, at når en kunde booker et kursus hos Falck, så kræver det en større arbejdsgang. En koordinator vil skulle finde en ledig instruktør, tjekke efter hvilken type kursus der er tale om, notere hvor det skal afholdes og fastlægge den endelige booking.
Det er en ressourcetung opgave, da koordinatoren skal forsøge at optimere brugen af de mange elementer, så udgifterne bliver minimeret.
Da Falcks daværende kursussystem ikke længere kunne tilpasses deres behov, valgte de at kigge efter en ny løsning. Samtidigt havde Falck også et ønske om at kunne tilbyde sine kunder mere selvbetjening i kursusudbuddet.
”Vi ønskede et nyt system, hvor kunderne kunne booke sig til kurser på egen hånd. Derudover skulle det været et standardsystem, hvor vi ikke selv skulle stå for udviklingen” - Tinna Grubbe, Udviklings- og projektleder hos Falck
Efter en afdækning af markedet faldt valget på plan2learn, da systemet levede op til Falcks krav og allerede havde andre kunder med lignende arbejdsopgaver.
”Valget faldt på plan2learn fordi de havde et system, der levede op til vores krav og ville lade vores kunder betjene sig selv. Derudover havde de andre store kunder, som var interessante og havde lignende arbejdsgange til vores egen” uddyber Tinna Grubbe.
Siden Falck begyndte at bruge plan2learn til sin håndtering af kurser har de bemærket et større overblik, og mere effektive processer.
”Vores processer er blevet lettere, og det er nemmere at håndtere vores kunder, da vi har fået et større overblik. Selve bookingen af undervisere til vores kurser går også hurtigere end tidligere” fortæller Tinna Grubbe.
Det har især hjulpet med at afskaffe en stor del af det manuelle arbejde, som ofte kan plage kursusudbydere som Falck.
”Kursuskoordinatorer kan se alt på én gang. De har et samlet overblik over de forskellige instruktører og deres skema, så de hurtigt kan se, hvem der er ledige på hvilken dag. Derfor kan de hurtigt give svar til vores kunder, og fortælle dem de relevante detaljer om bookingen. Det har gjort hverdagen nemmere og mere overskuelig for vores kursuskontor” - Karsten Holt, Afdelingsleder hos Falck
Derudover har platformen sørget for, at Falck kan sætte flere af deres sædvanlige opgaver på autopilot. Dette sparer også på flere af de manuelle ressourcer i organisationen.
”En lille ting som auto-send af mails har også gjort kursusarbejdet nemmere. Når et kursus er blevet booket sendes der automatisk en mail til kunder, hvor vi før klistrede og kopierede informationen ind i en mail manuelt. Det gør processen meget hurtigere end før, da vi pr. håndtering af sag nok har halveret vores procestid” uddyber Karsten Holt.
Falck er stadig ved at dyppe tæerne i platformen, men der er store planer for den nærmeste fremtid. Der arbejdes stadig på at kunderne skal kunne booke sine egne kurser, hvilket forventes at blive en realitet meget snart. Derudover vil Falck begynde at eksperimentere med blended learning forløb, hvor man flytter teorien fra de forskellige kurser til onlineundervisning.
”Vi har et ønske om, at teorien i vores førstehjælp- og brandkurser skal afholdes som e-læring. Derved er det kun den praktiske del, der afholdes ude hos kunderne. Det er noget vores kunder længe har efterspurgt, da de sjældent kan afskrive 7 timer af en arbejdsdag på et kursus. Ved at benytte blended learning kan vi skære ned på meget af undervisningstiden” afslutter Karsten Holt.