Investerer du i at få nye medarbejdere godt i gang?
De fleste virksomheder har en eller anden plan, de følger, når de byder en ny medarbejder velkommen. Men det kan godt betale sig at investere både tid og ressourcer i at udvikle et gennemarbejdet onboarding-forløb med fokus på både trivsel og performance.
Dygtige og tilfredse medarbejdere er nemlig ikke kun godt for moralen på arbejdspladsen; arbejdsglæde er også tæt forbundet med en bedre bundlinje.
Faktisk viser undersøgelser, at arbejdsglæde kan øge salget med 37%, produktiviteten med 31% og nøjagtigheden i opgaveløsningen med 19%.
Virksomheder erkender derfor i stigende grad, at trivsel på arbejdspladsen kan omsættes til håndgribelige forretningsresultater, og at investeringer i medarbejdertilfredshed påvirker bundlinjen positivt.
Læs med og se, hvorfor det er investeringen værd – og hvilken rolle et struktureret og målrettet onboarding-forløb spiller i jagten på øget medarbejdertilfredshed.