Givende samarbejde for begge parter
Efter et større analysearbejde, som bestod af user stories, afklaringsmøder og mange workshops, følte Forsvaret, at de var klar til at kigge på potentielle systemer og samarbejdspartnere.
”Vi vidste hurtigt i processen, at vi ikke søgte en leverandør, som bare gav os et system, og så var det forbi. Vi søgte et løbende samarbejde, hvor vi kunne udvikle vores løsning sammen med leverandøren. Succes går begge veje, og vi ønskede, at begge parter kunne drage fordel af samarbejdet” fortæller Peter Sejling Sørensen.
De forskellige løsninger blev præsenteret, og efter længere interne analyser, faldt valget på Plan2learn’s LMS som grundlaget for løsningen. Men det var kun første skridt. Nu skulle der afdækkes behov, og klargøres til den lange udviklingsproces.
”Allerede før vi satte os ned med plan2learn, så havde vi user stories, skabeloner og udkast, som beskrev, hvordan vi ønskede, løsningen skulle se ud. Vi havde en vision, om at samle alle former for uddannelsesaktiviteter inden for Forsvaret, i ét samlet overblik. Det viste vi så til Plan2learn, og de meldte tilbage, at det kunne de levere” forklarer Peter Sejling Sørensen.
Samarbejdet var præget af en agil og iterativ tilgang til udviklingen, hvor Forsvaret løbende kunne tilpasse udviklingen af løsningen til deres behov. Denne konstante dialog var essentiel, da Forsvaret grundet deres størrelse havde en lang række krav, der sommetider adskilte sig fra normen.
”Det var et must for os, at samarbejdet skulle være agilt og foregå med en løbende dialog. Det er jo en lærende proces, og mange af udfordringerne opdager man først undervejs” fortæller Peter Sejling Sørensen.