Beskrivelse
De fleste mennesker oplever af og til konflikter på arbejdspladsen. Hvis du ikke håndterer konflikten rigtigt, kan den få alvorlige konsekvenser som dårligt arbejdsmiljø, manglende tillid, sygemeldinger og i sidste ende opsigelser.
Som leder er alle konflikter ultimativt dit ansvar.
Din evne til at håndtere konflikter på arbejdspladsen er derfor afgørende for dig som leder. Heldigvis er det et område, du kan træne og blive bedre til – det kræver viden og de rette værktøjer, og dem får du lige her.
På kurset viser Lise Terp dig, hvilke redskaber du skal bruge for at håndtere konflikter effektivt og professionelt. Du får konkrete teknikker til at mægle i konflikter, indsigt i hvordan du bruger konflikttrappen som værktøj, og forklaringen på, hvorfor du aldrig må komme med løsningen. Heller ikke selvom det virker oplagt.
Kurset er målrettet dig, der gerne vil have praktiske værktøjer og redskaber til at håndtere og løse konflikter på arbejdspladsen.
Forudsætninger
Da konflikter i sagens natur opstår mellem mennesker, er kurset mest relevant for dig, der har et team under dig.